Een week lang regen.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Een week lang regen.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Een week lang regen..

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

12 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

Het heeft hier vorige week alleen maar geregend, en als het niet regende was het gewoon hartstikke bewolkt. Oke, we hoeven dan geen jas aan het ook geen dik vest maar je kon prima een wat langer broekje aan omdat t 's avonds wat kouder werd. Maar gelukkig, sinds vandaag schijnt de zon weer volop en is het weer heerlijk 35 graden. :-)

Vrijdag was het tijd om te raften, wat ik nog nooit gedaan had. 's Ochtends vroeg voor ik weg ging heb ik nog even met justus en symen geskypt en die kregen het uiteraard voor elkaar dat ik het ineens hartstikke spannend vond om te gaan. Met peddels die m'n tandjes uit m'n mond zouden slaan en weet ik allemaal wel niet.. We moesten 259 treden naar beneden door de berg en daar aangekomen konden we allemaal in bootjes vertrekken. Onze instructeur had de grootste lol, vooral met zichzelf. Hij deed eigenlijk meer een soort sight seeing, links een mooi hotel, rechts lijkt het op oerwoud blabla. Toen hebben we maar heel lief gevraagd of we toch wel even iets meer power mochten geven aangezien iedereen ons aan het inhalen was. Dit begreep hij natuurlijk als in laat ik het bootje onder al die watervallen duwen zodat we zeiknat zijn en de boot onderloopt met water. Ik denk dat ze het gegil van 5 meiden boven wel gehoord hebben. :-) Het was niet een hele wilde raft baan maar het was leuk voor het eerst en zeker wel de moeite waard om nog een keertje te doen!

Zaterdag was eigenlijk de bedoeling om uit te slapen maar ik stond om 06:30 alweer naast m'n bed. Gelukkig heeft iedereen hier heel veel films bij zich, dus heb ik me even kunnen vermaken. Alvast wat huiswerk gemaakt en verder eigenlijk alleen maar niksen. Gister en vandaag heerlijk genoten van het strand. Heb m'n boekje nu onderhand uit dus kan aan de volgende beginnen.

Niet zo'n heel spannend weekend dus, maar dat is ook omdat vanaf aankomende vrijdag een week vakantie begint. (Ja.. haha zelfs hier hebben we 'vakantie') Samen met Loraine word ik vrijdag opgehaald door een aller-aardigste taxichauffeur die ons eerst allemaal mooi plekjes van Bali gaat laten zien en ons daarna afzet in Candidasa waar we overnachten. Dat weekend gaan we daar een dorpje bezoeken waar nog balinese mensen wonen zoals ze vroeger leefden, bij een eeuwenoud fort. En hele mooie watertuinen. Vanaf volgende week woensdag vertrekken we naar de Gili eilanden en dan is de week vakantie weer voorbij! Maar daar krijgen jullie dan uiteraard wel weer een update over :-)

Veel liefs en dikke kus,
Anmara

  • 12 Maart 2012 - 17:04

    Mama:

    wat krijgen we toch een stoere dochter.

  • 17 Maart 2012 - 14:51

    Kikker:

    Hè dropje, dit verslag staat ergens verstopt op je blog! Vandaar dat het lijkt of niemand je nog wil lezen. Ik kwam er per ongeluk achter..... Nou kan dat ook aan mij liggen, want digitaal gezien ben ik net de middeleeuwen ontgroeit! Ik typ altijd: Anmara waar ben jij nu? en blijf dan op 5 maart hangen. En maar mekkeren dat je nog niets geschreven hebt! Terwijl ik dit schrijf ben jij op "vakantie" naar het fort. Ik ben benieuwd naar je verhaal. Ben je daarmee op de helft van je tijd in Bali? Hier hebben we net de eerste lentedag gehad, maar ik zat gezellig binnen achter mijn buro. Nu een grijs weekeinde en vanaf maandag, je raadt het al: ZON! Fijn en vooral Hollands verdeeld. Ik kan niet wachten tot het 25 graden wordt. Nou duurt dat nog even en dat geeft mij de tijd om mijn wintervet weg te werken, anders kan ik alleen met mijn adem heeeeeeel lang ingehouden in mijn zomerbroeken. Zoals het er nu voor staat kan ik mee doen aan het wk knoopspringen. D.w.z. De knoop die het verst wegspringt na het uit ademen. Ik maak een goeie kans op het erepodium. Dus terwijl jij daar stoer verder gaat met je dagelijkse leven, ga ik mezelf hier op pakken en aan de slag met mijn eeuwige strijd tegen de kilo's. Als jij Bali aan kunt, moet ik het ook kunnen. Weg met de drank en vreterijen! Ik houd je op de hoogte. Niet de details hoor, er lezen meer mensen jouw blog, dus die schande zal ik je besparen. Ik ga me hier nuttig maken en ben benieuwd naar je nieuwe avonturen. En natuurlijk: plaatjes bij de praatjes, daar zijn we dol op! Liefs, kikker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 26550

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: