Aziaten zijn Asociaal.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Aziaten zijn Asociaal.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Aziaten zijn Asociaal..

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

29 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Sinds mijn vorige reisverslag, zitten er alweer 2 hele weekenden op! Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar de weken zijn hier zo verschrikkelijk saai dat ik gewoon geen motivatie kan vinden om een blog te schrijven.
Hier in de buurt is werkelijk waar niks te beleven en alle winkel centra heb ik nu ook wel gezien.

Ik geloof dat een aantal van jullie de foto's van mijn weekend in Chiang Mai, op Facebook al wel hebben gezien! We hadden tickets voor een VIP bus geregeld, zodat we wat ruimte hadden om de nacht door te brengen richting Chiang Mai. We zijn rond 9 uur 's avonds vertrokken en kwamen om 6 uur 's ochtends aan in Chiang Mai. Normaal worden er in de bussen altijd films afgespeeld, alleen dit keer was het een Amerikaanse film gesynchroniseerd in het Thais. Oh, en zonder ondertiteling dus heb ik m'n ogen maar dicht gedaan.
In gecheckt en wel in ons hotel, vonden Anne en ik het tijd om nog eventjes verder te slapen. Het was 7 uur 's ochtends en de nacht was nou niet echt je van het. Om 9 uur schrokken we wakker en hebben we een plan de campagne geschreven. In het hotel hebben we weer een scootertje gehuurd om daarmee maar eens Chiang Mai te verkennen. Leuke stad :-) Vroeger de hoofdstad van Thailand en alles bevind zich binnen een vierkant van water, en vroeger nog van muren. Waar je nu nog maar kleine delen van ziet staan. Het bijzondere aan zo'n moderne stad is, dat je ineens een tempel kan binnen lopen die een ontzettend groot stuk grond bezit. Dus vind je midden in een stad, een stuk rust. Nou moet ik eerlijk toegeven, als je 5 tempels bekeken hebt op een dag dan ben je er wel een beetje klaar mee! Ze lijken namelijk allemaal op elkaar.
Toen Anne en ik in de eerste tempel aankwamen, zaten daar 3 monniken op een rij. Eerst durfden we eigenlijk niet naar binnen want ze zaten daar zo stil en rustig en we wisten niet of wij wel goed gekleed waren om daar in te mogen. Nou wát een grap, die monniken bleken wassen beelden te zijn. Jut en jul op pad hoor, maar ze leken dan wel heel erg echt! Zie foto's op Facebook :)
Omdat het zo heet was, zijn we bij het standbeeld van de 3 koningen, die dus totaal niet boeiend was, van onze scooter afgestapt en een stukje gaan lopen. We kwamen uit bij hele leuke kleine winkeltjes waar allemaal hand gemaakte schilderijtjes waren, tasjes, sleutelhangers noem het maar op! Op alle marktjes zeggen ze ook dat het handgemaakt is maar hier kon ik ook nergens een tweede exemplaar vinden wat exact hetzelfde was.
We zijn bij een restaurantje gaan zitten, wat heel erg leek op het kunst café in Koudum ;-) Shock! Dat Anmara uberhaupt nog aan Koudum denkt, nou nee eigenlijk niet maar dit café was wel heel grappig met ook allemaal verschillend meubilair in verschillende kleuren enzo :)

Je hebt in Chiang Mai ook een heel groot park, waar je een rieten matje kunt huren om lekker op het gras te gaan liggen. Om een beetje bij te kleuren en even niks te doen hebben wij dat dus ook maar gedaan.
Voor dat we onze scooter moesten in leveren wilden we eigenlijk nog even bus kaartjes regelen voor de bus reis terug maar onderweg konden we het bus station niet meer vinden en begon het zo hard te regenen dat we bij de eerste '7-eleven' (supermarkt) gestopt zijn om een poncho te kopen! Toen hebben we de zoektocht maar opgegeven en uiteraard verdwaald. Gelukkig spreken Thaise mensen geen Engels, dus waren we op onszelf aangewezen om het hotel weer terug te vinden.

Via internet had ik uitgevonden dat er een Nederlands tentje in Chiang Mai zit waar je echte patat, kroketten etc kunt eten! Zoals gewoonlijk viel dat behoorlijk tegen.. :-( Dus voor degene die mij ophalen van Schiphol, ik wil héél graag een frikadel speciaal eten én een patatje oorlog! (Ook al land ik om 6 uur 's ochtends Nederlandse tijd) Na het eten hebben we de tijd genomen om over de night market te lopen, en wauw(!) dat is echt zo fantastisch. AL die souvenirs en spulletjes, je kijkt je ogen uit! Uiteraard zijn daar de nodige souvenirs ingeslagen ;-) We zijn op tijd ons bed ingedoken omdat de wekker de volgende ochtend om 6 uur al weer afging!

6 uur 's ochtends, bij jezelf denkend, vind ik het echt heel boeiend om op een olifant te rijden of zal ik me gewoon omdraaien en verder slapen? Ach laten we maar gewoon gaan olifant rijden! Want wie kan dat nou zeggen.
Aangekomen bij het Elephant Training Park, hebben we eerst kleine olifantjes gezien en moesten we even wachten voordat we onze tocht door de jungle gingen maken op een olifant!
Sorry, tante Anmara maar erop klimmen is niet zo boeiend! Je staat op een hoger platform en kan zo in het stoeltje gaan zitten :-) Zielig? Ja eigenlijk wel een beetje, maar toen ik probeerde de olifant aan te raken voelde zijn huid zo dik, hard, stevig én vies, dus ik weet eigenlijk niet of hij er wel wat van gevoeld heeft?!
Je wiebelt in ieder geval gigantisch heen en weer op die grote kont. Onze mahoed, die op de olifant zijn nek zat. (Dat zijn de verzorgers van de olifanten) Die praatte zelfs heel lief met Edo, de naam van onze olifant. En werkelijk waar, die beesten luisteren dus ook nog! De jungle vind ik trouwens niet zo boeiend en dat is ook helemaal niks voor mij met al die smerige grote spinnen etc! Gelukkig heb ik wel de grootste lol gehad op die olifant dus dat zal ik nooit meer vergeten.
Na onze tocht hebben we het kleine olifantje en zijn moeder nog wat bananen gegeven, en het is zo grappig om die slurf in je handen te voelen! Echt hele leuke beesten :-)

Na deze tocht hebben we in Chiang Mai nog even genoten van een Starbucks koffie, het boekje van Lidwien waar ik nog even in kon schrijven en toen was het tijd om maar weer met de bus richting Bangkok te gaan. Deze bus was ook VIP, dus met dekentje en eigen film schermpje(!!) alleen niet van die grote stoelen. Gelukkig hadden Anne en ik bedacht om slaap pillen te halen voor we weg gingen, dus nadat we al jankend de film 'The Help' hebben gekeken, (echte aanrader trouwens!) zijn we knock-out gegaan met ons pilletje en heerlijk tot Bangkok geslapen.

We hadden nog een dagje vrij, dus hebben deze benut om richting Ayutthaya te gaan aangezien dat heel dicht bij Rangsit ligt, waar onze school is. Nou gingen we hoor Jut en Jul, eerst met de trein naar Bangkok voor maar 6 baht, een uur lang.. In Bangkok moesten we 3 kwartier wachten op de trein richting Ayutthaya, en ja hoor dit geloof je nooit.. Langs welk station komen we? Rangsit! Voor niks 3 uur lang onderweg geweest. Tuttebollen, maarja ik heb wel even lekker geslapen in de trein. Omdat we zolang gereisd hadden, kwamen we pas in de middag aan in Ayutthaya. Daar hebben we een fietsje gehuurd en zijn we, dit keer met een kaart, op pad gegaan richting alle ruïnes. Helaas mochten we niet bij allemaal naar binnen vanwege de overstromingen die afgelopen jaar hebben plaats gevonden. Instorting gevaar is ook zo lullig. Ik weet niet precies waarom, want ik heb de geschiedenis van de stad niet gelezen maar bij bijna alle boeddha's waren de hoofden afgehakt, beetje raar om te zien.
En in die stad daar is pas olifanten mishandeling, we fietsten erlangs en die olifanten moesten gaan zitten en kunstjes doen met allemaal mensen eromheen, een soort circus olifant! Later kwamen we zelfs tegen dat ze door de stad moesten lopen op het hete asfalt, arme beesten. Nou dat was dan wel weer een heftig weekend met veel reizen en veel doen, dus het afgelopen weekend was een stuk rustiger!

We hadden het Bayoirk hotel geboekt in Bangkok wat het hoogste gebouw is van 84 verdiepingen. We hebben dit weekend veel geslapen, en lekker in de zon gelegen aan het zwembad. We hebben een tailor opgezocht, zodat we een pak konden laten opmeten en de volgende dag konden we alweer terug komen om het te passen en wat aan metingen te doen. Verder was ik dit weekend eigenlijk heel erg gefrustreerd. Het is zo oneerlijk hoe corrupt dit land is, vooral in Bangkok zelf. Waar halen mannen het lef vandaan om op je af te komen en met hun handen naar je borsten te grijpen? Of tegen je te zeggen you look so naughty, I would like to touch you. Donder echt een heel eind op, en dat kunnen ze dan wel weer in het Engels zeggen. Weet je wat nog het aller ergste is, taxi chauffeurs die meisjes hun benen aan raken als ze voorin gaan zitten. Als me dit toch in Nederland zou overkomen dan had diegene rakelings een klap in zijn gezicht gehad. Probeer hier eens iemand te slaan en je zit gewoon 3 maand in de gevangenis want echt niet dat ze jou gaan geloven. Hoezo oneerlijk? Ja zegt men dan, het hele leven is oneerlijk. Nou geloof mij maar het is zo oneerlijk zoals je het zelf maakt, maar dit gaat me echt te ver. Laten we dan niet vergeten dat al die smerige dikke westerse mannen het lef hebben om hier een Thais jong meisje mee te nemen. Stereotype Thailand, maar helaas ook echt waar!
Het is allemaal ook maar net de manier waarop dingen gezegd worden want zondag zijn we naar de weekend markt geweest en die was echt zo fantastisch! Je kan daar compleet verdwalen, en alles tegenkomen. Kunst, kleding, eten, souvenirs, meubilair, dieren en ga maar door. Als je erheen gaat vergeet niet een fles water mee te nemen want je loopt in een benauwde ruimte waar alles hutje mutje op elkaar staat, en waar je je eigen kont niet kan keren. Ik heb hele leuke kleding gekocht, vooral bij 1 tentje waar ik ook nog eens leuk geholpen werd. Ik mocht dingen passen, uiteraard hebben ze geen paskamers maar wel een hele lange rok, ofzo die je dan tot je borsten omhoog kan trekken en dan daaronder kan je je broek uittrekken om een andere te passen. Ik heb zo hard gelachen met Anne toen ik dicht ging doen. (foto's komen op Facebook)De man die de eigenaar was van het tentje, die moest heel hard lachen op het moment dat ik voor de spiegel ging staan, want ineens dook er een Thaise jongen op die gewoon pontificaal voor mij ging staan om in de spiegel te kijken. Asociale mensen, de wat oudere meneer moest wel lachen en vroeg me daarna waar we vandaan kwamen. Nou uit Nederland, zijn reactie was 'wat hebben ze dan mooie vrouwen in Nederland' (In het Engels natuurlijk) Maar op die manier, zat er helemaal geen extra lading aan wat hij bedoelde.
Helaas liggen alle kleding die ik gekocht heb al in mijn koffer, want als ik die hier ga dragen is er over 2 weken niks meer van over!

Ik heb zo'n idee dat deze blog lang genoeg is geworden! Ben er nu dan ook eventjes voor gaan zitten :-) Om nog even antwoord te geven op een aantal vragen: Ja Cleo ik zal in Australië m'n blog ook gaan bijhouden, dus geen zorgen die avonturen komen ook op papier! En voor Lidwien, je kaartje is aangekomen en inderdaad ik heb nu een muur vol hangen met koeien en kikkers :-) Ik zal jullie even uit een droom halen, maar koeien mis ik niet echt hoor uit Nederland :P Ik mis voornamelijk het eten, en een schone badkamer, oh én m'n eigen bed!
Eigenlijk mis ik alles wel, maar het is nog maar 28 nachtjes slapen en dan komen mijn ouders aan in Bangkok. Daarna is het off to Australia! En dan ben ik bijna alweer thuis :-) Toegeven? HEERLIJK gevoel!
Sorry voor alle Engelse woorden die hier tussendoor gegooid worden, hoor me maar niet praten over school en het evenement dat we organiseren want dan kan ik bijna geen Nederlandse woorden meer vinden.

Hele dikke kus!
Anmara

  • 29 Mei 2012 - 06:57

    Mama:

    Eindelijk toch verslag! Het is namelijk leuk om te lezen. Je kunt een burka aan trekken, en landen ( lees mannen) kun je niet veranderen. Zoals je al schreef nog maar een paar nachtjes. Volgens mij kan je in Australië ook wel friet en frikadellen eten! Zit bij oom job een Nederlandse club. Fijn dat je toch nog aan Koudum denkt, zal het aan Herma doorgeven. Kus

  • 29 Mei 2012 - 08:37

    Carian:

    Wat een mooi verslag!!! Jammer genoeg kan je friet niet echt lekker opsturen anders had ik dat zeker gedaan!! geniet er nog even van! Kus (K)

  • 29 Mei 2012 - 13:17

    Cleo:

    Toppertje! Fijn dat jeje blog doorzet.
    Jammer dat dit deel van je reis zo tegen valt. Ik hoor je ook niet echt meer over school. Waarschijnlijk omdat het toch geen uitdaging voor je is en je alles alleen moet doen..! Beter focussen op de leuke dingen ;)
    Haha geniaal dat van die treinreis, merk dat je een stuk relaxter bent geworden, of misschien spiegel ik je dan aan mezelf, maar ik zou alles echt van te voren uit zoeken, en jij gaat gewoon op pad! Super leuk. En het zorgt voor grappige verhalen ;)
    Succes daar meis !! Liefss!

  • 30 Mei 2012 - 06:59

    Papa:

    Wat een fantastisch verhaal weer! Als ik het zo lees heb ik toch wel het idee dat wij een zeer avontuurlijke dochter terug krijgen. Met een ervaring waar de paus U tegen zegt. Tijgers, olifanten, onthoofde boedha's, mannen die graag aan je zitten, treinen die een andere kant opgaan dan je had gedacht. Hoe erg is het? En wij, arme sloebers, zitten hier in Nederland te puffen als het 3 dagen een beetje warm is, moeten het hele Pinksterweekend zeilen, barbecuen met Beppe, Josien en Ted in de tuin, nodigt Boris al z'n vrienden uit en zitten we tot diep in de nacht van elkaars bier en muziek te genieten. Als ik jou was zou ik na Australië nog een paar maanden naar Zuid-Amerika gaan. Grapje!! Geniet nog maar even en regel dat je deze module ook goed afsluit, niet in je schulp kruipen maar ervoor gaan. Tot gauw. Liefs en veeeeel kusjes!

  • 11 Juni 2012 - 19:39

    Kikker:

    Ha lieve prinses, ik heb het hele verhaal gelezen van je leven daar aan de andere kant van de grote sloot! Jij denkt dat je een bijzondere paskamer hebt gehad, maar hele volkstammen hebben zich vroegah zo omgekleed aan het strand. Heb zo ooit een preutse fransman een half uur zien hannesen! Hij wilde zijn zwembroek aan of uit doen (dat weet ik niet precies meer) en stond hinkend, afwisselend op een been, zijn capriolen uit te halen. Hij raakte steeds meer uit balans en intussen verzamelde zich een steeds groter publiek om hem heen. Sommigen stonden ongegeneerd te kijken, anderen gluurden van achterruit een krant of boek. De arme Fransoos werd steeds ongelukkiger en ongeduriger en probeerde driftig zijn hachje te redden. Net op het moment dat hij dacht dat het hem ging lukken, verloor hij zijn evenwicht en viel achterover in het zand! Zijn omkleedjurk gleed in de richting van zijn hals, waardoor het ding in zijn geheel zijn funktie verloor en de fransoos 'en plein public' in zijn blote piemel op het strand kwam te liggen. En opstaan was niet zo heel handig, want hij raakte verstrikt in zijn eigen lappen! Ik heb nog nooit iemand ZOOO ongelukkig zien zijn! En met zoooo'n ieliepielig zielig klein pikkie! Gillen!

  • 11 Juni 2012 - 20:01

    Kikker:

    Aan deze kant van de sloot is het megadruk. Mijn lieve kikkerprins werkt zich 3 zwemslagen in de rondte en ik doe gezellig mee. Onze twee werkkikkers, voelen zich al een tijdje niet zo kiplekker. Dus zitten ze in het kikker-lappenmandje. Da's niet zo handig als je er maar twee hebt en wel een hele sloot vol tandloze kikkers en padden. Mijn kikkerprins woont dus als het ware op z'n lab-slootje. Deze kikkerdame zorgt nu voor de 's gravenmoersen

  • 11 Juni 2012 - 20:28

    Kikker:

    Oeps, dus toch....
    's-gravenmoerse sloot, de kikkervisjes en ook nog de lab-sloot. Best druk dus voor een kikkerdame van mijn leeftijd. Met hemelvaart zijn we naar de noordelijke regionen geweest. De kikkerfamilie in Groningen bezocht en ook jou lieve ouders bezocht. Je vader en Wim hebben elkaar de eeuwige vriendschap verklaard en dat bezegeld met een zeeleeuwen-buikstoot. Ze hebben bier gezopen, muziek (HEEL HARD) gedraaid en tot diep in de nacht naar foute films gekeken. En dat terwijl ik op jouw zoldertje, in jouw bedje, naar de meest spannende geluiden heb liggen luisteren. Over oerwoud gesproken. Het waren dan wel geen spinnen of olifanten, maar actief waren ze wel. De HEULE nacht. De volgende ochtend aan het ontbijt hoorde ik van je moeder, wie mij gezelschap hadden gehouden: een hele kolonie vleermuizen! Daar hebben ze in het dierenpark van Emmen een speciale afdeling voor. Je betaalt er een Godsvermogen voor om er naar te kijken en bij mij hebben ze kennelijk bijna in bed gelegen. Die olifant kwam later de trap op denderen, struikelde over jouw kastje en plofte zo hard in je bed, dat ik bijna in zijn nek terecht kwam! Ik kan je verklappen dat ik geen lieve woordjes in zijn flaporen heb gefluisterd. Wel schommelde het hele bed van links naar rechts en aan zijn slurf heb ik maar niet gezeten! Leek me niet zo handig, gezien de staat waarin hij zich bevond! Die olifant, bedoel ik! Van die slurf weet ik niets.
    De volgende ochtend waren het twee brakke Eppies, die eeuwige vrienden. Het zonnetje scheen, er stond geen wind, dus besloten ze om toch nog maar een uurtje te gaan zeilen. We hadden alle vier een soort deadline tot de volgende sociale verplichting, maar een uurtje zeilen bij windkracht 1 moest toch wel kunnen. Wij, de twee slanke meisjes, hadden zo onze bedenkingen, maar tegen 200 kilo kunnen wij niet op, dus hebben we ze in 'de waan' gelaten. Daar kun je mannen over het algemeen het best in laten! Behalve gore westerse kerels die aan jonge meisjes (of jongens) zitten, die moet je met de grond gelijk maken! Maar goed, de eeuwige vrienden gingen op weg naar het bootje en je moeder en ik gingen heerlijk uit de wind zitten met een kopje koffie en alle belangrijke en minder belangrijke roddels van de afgelopen tijd. We transformeerden in korte tijd van dames in volksvrouwen

  • 11 Juni 2012 - 21:07

    Kikker:

    Oeps 2 ( moet gewoon minder een spellingsfreak zijn).
    De schoenen gingen uit, broekspijpen omhoog, shirtjes uit en daar zaten we dan, lekker in bh, 50 plus te zijn! Ik dan, je moeder slaat op hol als ze dit leest, die mag nog een jaar. En die heeft al genoeg om aan te wennen op dit moment, dus daar gaan we haar leeftijd niet bij gooien. Het blijkt dat jij een heel stuk stoerder bent dan zij. Ze vindt het spannend zo'n lange reis, zo'n ander werelddeel en het weerzien met jou. Je zult haar de komende weken wel een peptalk moeten geven. Het is niet te hopen dat ze je 's nachts uit bed belt, omdat ze niet weet wat ze in moet pakken. Als dat zo is, laat het maar weten hoor! Ik steun je! Ook het wachten op de uitslag (nee, niet die kriebelige op zijn hoofd) van Boris, gaat haar niet in de kouwe kleren zitten. Een feestje organiseren, voor de feestdatum hebben we wel vaker gedaan. Bijgelovig waren we in dat opzicht niet, maar dit is toch anders..... Wat als ......? Dat blokken we dus nog maar even. Wij hebben tot die tijd een agenda die zich aaneen rijgt van het ene event naar e andere verplichting. Als je denkt dat alleen studenten in groepjes hun verantwoordelijkheden ontlopen, zal ik je nu uit de droom moeten helpen! Dat is helaas mijn pijnlijke taak, als jouw kikker: volwassenen doen het ook! Spreken dingen af die ze niet na komen, nemen hun veratwoordelijkheden niet, bedenken dingen die jij dan vervolgens in je eentje mag klaren. Heel, heel fijn, lieffie! Welkom in de grote boze wereld. Leer maar snel dat ze niet over je heen lopen en vooral niet te bescheiden zijn daarin. Dat noem je: poten onder een stoel vandaan zagen; gras voor de voeten weg maaien! Kortom: dikke mik, drie bier! Ik laat me door jou geen oor aannaaien! Ga jij maar op je plaat, maar mij neem je niet mee! En dat alles overgoten met een sjuutje van waardigheid, intellect, blonde onnozelheid en vriendelijkheid. Zo van: wenkbrouwen en mondhoeken omhoog, goh, waar heb je dat gelezen???? Goh, wat intressant: ik kan het even niet plaatsen.... Als dat niet werkt, gaan we over op de scherpe messen! We vertellen de belangrijke mevrouw haarfijn dat onze collega zich toch wel vreselijk moet vergissen: jij hebt de tekst die wordt geciteerd echt nerruguns in het verslag zien staan!
    Oh ja lieffie, ik hoop niet dat de onderwerpen van dit item je blog lezen, anders moet je als de sodemieter maatregelen nemen. In het ergste geval zullen we je vader toch in zijn korte broek op laten draven.... Als dat geen dreigement is! Ik in mijn 50 plus tenu ook, maar je, ik ben er niet. Zou een leuke casus voor je moeder en mij zijn. Brengen we als kers op het toetje ook Heleen mee! De film THE Witches in real life!
    Lief dropje, het is inmiddels 2 uur verder! Volgens mij heb ik mijn schade weer ingehaald. Ik zeg vandaag maar een keer dat ik trots op je ben, anders is het straks zo afkicken.
    Nog een paar weekjes en dan kun je lekker wegkruipen tussen paps en mams en je broer eens lekker pesten! Leuk om te weten dat je in Australië verder blogt. Jammer dat het fotoloos is. Ik heb geen Facebook. Bang voor de confrontatie waarschijnlijk! Stel je voor dat niemand mijn vriend wil zijn....
    Gelukkig schrijf jij tegenwoordig zo gezellig, dat ik door je verhalen te lezen al een aardig plaatje in mijn hoofd kan maken!
    Ik geef je een dikke oranje zoen en een aai over je bol. Ik ben apetrots (zeg ik het toch) op je! Liefs jouw kikker


  • 12 Juni 2012 - 20:15

    Mama:

    Weer een mooi verslag van kikker,
    Maar waar blijft jou verslag! Je loopt wat achter! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 26549

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: