Uitdaging nummer zoveel.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Uitdaging nummer zoveel.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Uitdaging nummer zoveel..

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

09 Juli 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Nou, het werd maar weer eens tijd voor een kleine update hier vanuit Australie. Mijn vlucht vanuit Bangkok vertrok helaas 1,5 uur later, en ik was al zo vroeg op het vliegveld omdat er geen file's stonden in Bangkok. (wonder boven wonder!) Gelukkig had ik mijn laptopje bij me in mijn hand bagage en heb ik me kunnen vermaken met wat series :-) Dat was dan ook de laatste keer dat ik mijn laptop kon gebruiken, op de 1 of andere manier is het hele scherm gebarsten en stuk. Daarom zit ik nu in de internet kiosk van onze camping!
Aangekomen in Sydney schrok ik me helemaal gek van de kou! Het was daar om precies te zijn 14 graden, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Omdat mijn vlucht uit Bangkok vertraging had, moest ik ook op Sydney 2,5 uur lang wachten omdat ik mijn aansluitende vlucht naar Brisbane had gemist. Al met al, goed aangekomen in Brisbane en het was super leuk om de familie weer te zien! Ryan en Daniel wisten niet waar ze het moesten zoeken met zo'n grote neef en nicht. Ze hebben me de hele auto reis de oren van m'n hoofd gekletst. Amber, is echt een schatje!
De volgende dag zijn we op pad gegaan naar de stad Brisbane, en hebben daar lekker rond gelopen. Opzich niet zo heel veel bijzonders over te melden. Als de zon schijnt is het rond de 20 graden, maar zodra je uit de zon bent is het super koud! Het is een gezellige, westerse stad aan een rivier. Die ochtend ben ik samen met Boris begonnen aan hardlopen, ook zo'n avontuur! Ik heb 5 maanden lang helemaal niks gedaan, en dat is overduidelijk te merken. Helemaal omdat die lange benen van Boris 1 stap doen, en ik er daarvan zeker 2 moet maken. Ren de longen uit mijn lijf naast dat lange end! Dat moet natuurlijk ook gebeuren.

Papa heeft een camper geregeld, en daarmee zijn we op pad gegaan om iets te ontdekken van Australie. Eigenlijk krijg ik een beetje het gevoel dat we misschien 1/8 van het land zien, omdat het zo mega groot is en de afstanden tussen de steden enorm! We hebben nu in totaal 1500 km gereden en zijn aangekomen in Cairns, daarvoor zijn we nog gestopt in Tannum, waar het zonnetje wel lekker scheen en het wat warmer was :-) Super mooie stranden en heel veel rust voornamelijk. Het grappige is, dat als je over de camping slentert je de meest unieke vogels tegen komt. Zoals de rainbow larakiet, dat is dus eigenlijk een kleine papegaai in de kleuren van een regenboog. Nou voor zo'n beest moeten wij naar een vogelpark of naar de dierentuin! Net zoals Koala's, ik heb ze nog niet levend zien lopen maar al wel super veel dood langs de weg zien liggen. Heel zielig, maarja de Aussies zeiden dat ze zich daar niet druk over maken omdat er zat van in het land zijn.

Uiteindelijk ben ik hier al een tijdje maar heb ik naar mijn gevoel nog niet heel veel gezien dan de binnenkant van de camper en de autoweg. Jullie kunnen ook vast wel gebrijpen wat voor uitdaging het is om met z'n 4'ren hutje mutje op elkaar te zitten 24 uur! Iedereen is een beetje van z'n leg, aangezien we letterlijk ALLES samen moeten doen. Nadeel van een camper zou ik zeggen! Daarnaast mis ik Anne ook onwijs erg, (ja meid ik weet dat je m'n blog leest ;-)) er zijn toch maar weinig mensen waarmee je continue kan samen zijn zonder ook maar 1 keer ruzie te maken.

Om verder te gaan over Australie, vandaag heeft het de hele dag geregend en aangezien dat de voorspelling is voor de aankomende dagen hebben we besloten om morgen een tour te doen door het regenwoud, tijd om koala's te knuffelen etc. Overmorgen is het de bedoeling dat Boris en ik gaan bungee jumpen, zeer benieuwd of ik nog durf te springen als ik daar op het puntje sta met die touwen om m'n lichaam! Uiteraard gaan we ook een boottochtje maken naar een mooi eiland waar de gelegenheid is om te snorkelen. Ben benieuwd of ik de onder water wereld hier net zo mooi vind als die in Bali en Thailand.

Het is nu een tijdsverschil van 9 uur, en dat maakt communicatie met het thuisfront nogal vervelend, maar goed het is te overzien omdat ik nog maar 30 nachtjes weg ben! Ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarste zijn, nou dat is ook wel een klein beetje zo want ik begin mijn vent nu toch wel heel heel erg te missen!! EN ik wil zo graag souvenirs gaan geven, meiden (Cleo en Lidwien!) Kan niet wachten om ze aan jullie te geven :-)

Nou goed, ik geef jullie een hele dikke kus, en tot snel!

  • 09 Juli 2012 - 08:34

    Jildau Van Den Berg:

    Geen koala's knuffelen hoor, dat is echt levensgevaarlijk! :O Maar verder is Australië natuurlijk fantastisch :)

  • 09 Juli 2012 - 08:45

    Carian:

    Hee maartje!!
    Wat jammer van het weer, maar ja in Nl is het precies het zelfde, wel wat warmer maar droger absoluut niet! Ook wij zijn begonnen aan een blog met alle voorbereidingen voor China!! Ik weet niet of je hem al leest. maar het is zeker de moeite waard! famkuitert.waarbenjij.nu

    kus!!!

  • 09 Juli 2012 - 08:49

    Lidwien:

    Ik heb ook heeel veel zin om jou weer te zien Anmaar!! Maar Australië lijkt me geweldig, dus nog maar even lekker met koala's knuffelen in plaats van je vriendinnen ;-). Ben benieuwd of je durft te bungeejumpen, ik weet in elk geval zeker dat ik dat noooit zal doen, haha! Tot snel xxxxxxx

  • 09 Juli 2012 - 08:50

    T.Anmara:

    Ha ben lekker weer de eerste op je blog!
    Fijn dat jullie weer met elkaar zijn, hoewel er natuurlijk wel een paar missen :) ( zoals ik!!).
    Geniet nog even met elkaar, heb geduld en over 29 dagen ben je er weer en zijn wij weg!!
    liefs en kus voor allen
    t.Anmara

  • 09 Juli 2012 - 08:52

    T.Anmara:

    Oeps, zie dat ik helemaal niet meer de eerste ben, nou ja! wel gereageerd in iedergeval.

    dikke kus

  • 09 Juli 2012 - 09:23

    Cleo:

    Hej wereldreiziger! Zo te horen is Australie best es ff goed voor je. Het 'slechte' weer en het reizen dwingt je om wat tot rust te komen. Dat kan toch niet slecht voor je zijn!
    Ik weet zeker dat je morgen wel springt, wanneer je in zo'n lekker bungeebroekje op een brug staat. Deze hele trip ben je bezig geweest met je angsten te overwinnen en dingen te doen waarvan je voorheen nooit gedacht had dat je dat zou durfen! Dus laten we die winning mode niet uitzetten ;)
    Ik had nog zo gezegd dat ik geen souvenir hoef..maar goed, eigenwijs he. haha ik heb iig heel veel zin om je weer te zien meid! Pien en ik zijn nog ff aan het besjen of we het kunnen fiksen om bij je aankomst op schiphol te staan! Al weet ik niet of dat nou direct is waar je behoefte aan hebt na zo'n lange vlucht etc ;) haha.
    Tot snel chicka! Liefs

  • 09 Juli 2012 - 10:33

    Oom Frans:

    Wat is dat toch met jou en water? Op Bali vanaf dag 1 elke dag zeiknat geregend, vervolgens naar Bangkok gespoeld en daar met brommertjes en bootjes door blubber,regen en onweer gebaggerd, in Australië in de regen verzeilen en uiteindelijk na een bungeejump in het water plonsen.(Laat je vader dat niet proberen,want dat houdt dat elastiek nooit van z`n leven).
    Dat wordt nog wat met z`n vieren in dat campertje door de regen. We zijn benieuwd hoe dat afloopt. Inderdaad de volgende uitdaging! Zoals het er hier nu naar uitziet regent het vast en zeker ook als je weer thuis komt. Ik blijf jouw avonturen met spanning volgen.
    Groeten aan Pappa Bas,Mamma Willy en Boris.

  • 09 Juli 2012 - 12:32

    Anne:

    Lieve Schat!
    Wat raar om op je blog te reageren in plaats van je in het echie te spreken! Wederom een super verhaal geschreven, maar had niets anders verwacht ;) Geniet nog even van je tijd daar en over een maandje kunnen we het niet ruzie maken voortzetten!
    Dikke kus en ik mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 26543

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: