Nog 1 busreis te gaan.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Nog 1 busreis te gaan.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Nog 1 busreis te gaan..

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

13 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Verrassing! Het is alweer 2 weken geleden sinds ik een verslagje gepost heb. En aangezien ik een moeder heb die me zelfs met een afstand van 12.827 km op me nek kan zitten over een verslag, moet ik er nu toch maar 1 gaan schrijven.

Ik weet niet precies waarom, maar ik kan de motivatie niet zo goed meer vinden om er even rustig voor te gaan zitten en een verslag uit te werken. Als ik aan het schrijven ben dan gaat het allemaal vanzelf en een stuk makkelijker :-)
Goed, laat mij even in m'n geheugen graven want 2 weken geleden hadden we een extra lang weekend omdat er op maandag weer eens een 'National Holiday' was in Thailand. Ja van dit soort dagen stikt het hier, en dat heeft voornamelijk te maken met de Koning geloof ik. We hadden besloten om weer naar ons lievelings eiland Koh Tao te gaan. Dus op donderdagavond 9 uur staan wij klaar om onze leuke busreis van 8 uur te nemen. Het nadeel aan zo'n bus is dat je met heel veel mensen in 1 ruimte slaapt, en die Thaise mensen die ruiken al niet zo lekker. Laat staan als je ze dus op een hoopje in een bus duwt voor 8 uur lang. Na 8 lange uren kwamen we aan in Chumpon, 5 uur 's ochtends, waar we vervolgens nog 2 uur konden wachten voor de boot vertrok. Voorlopig geen kinderen voor mij, want die bezorgen ook regelmatig gebroken nachten en ik trek die gebroken nachten dus echt niet! Op de boot hebben we onze oogjes maar weer voor 1,5 uur dicht gedaan zodat we toch een beetje fris zouden aankomen bij Shu en Ed. Half slapend liepen we op de pier en ineens zie ik daar iets in een knal roze shirt helemaal springen en gillen, verrassing(!!) Ed en Shu kwamen ons ophalen van de pier. Een weekend kan niet fijner beginnen, als je zo enthousiast onthaald word :-)
Uiteraard scheen op Koh Tao de zon, dus konden we eindelijk weer een beetje kleur op onze gezichtjes krijgen. We hebben een drankje gedaan bij buddha view en hebben afgesproken om 's avonds met z'n allen te gaan eten.
Ik vond het wel eens tijd om m'n benen te laten harsen, nou hier in Thailand, geen aanrader! Ik weet niet hoe deze leuke ladyboy het voor elkaar kreeg maar ze begon ergens op m'n scheenbeen, vervolgens dacht ze laat ik een stukje van haar knie pakken, en daarna maar een beetje bovenbeen, stukje links stukje rechts. Kun je inbeelden hoe charmant mijn benen er daarna uitzagen? Stukken onbehaard en stukken behaard, nou ben ik niet echt behaard en hartstikke blond maar toch! Daarna vonden Anne en ik het tijd om even op het strand te chillen, we hadden een beach setje gekocht en hebben geprobeerd om zoals vroeger een record overslaan te bereiken maar helaas kwamen we niet verder dan 10. Nou werden we ook afgeleid door een ontzettend schattige puppy op het strand. Die puppy vond voornamelijk Anne heel erg interessant, binnen een paar minuten kwam het vriendje van de puppy aanrennen en begonnen ze gezellig te stoeien en spelen op het strand. Anne die beweerd nu dat ze gebeten is door een hond, en daardoor 5 rabies prikken moet hebben, maar eigenlijk was het een speels schrammetje van een kleine puppy :-) Dan nog beetje naar van die 5 prikken!
Dat weekend hebben we echt zo lekker gegeten! Een pizza uit een steenoven met lekkere dunne bodem en rucola sla, een goede steak rood gebakken met lekkere frietjes en een rood wijntje en ook nog eens een heerlijk bami soepje :-) Geloof mij, mijn weekend kon niet meer stuk!! Gelukkig denkt Shu er ook over, want ongeveer 70% van al onze gesprekken dat weekend gingen over eten, en wanneer we weer gingen eten, haha ;-)
We hebben een scootertje gehuurd en Ed en Shu hebben ons wat cultuur van Koh Tao en Thailand bijgebracht, uiteraard scheen de zon dus hebben we die dag ook een beetje kunnen bijkleuren.
Helaas riep onze plicht weer, en moesten we Koh Tao verlaten om weer naar Rangsit te gaan. Dit keer hadden Anne en ik besloten om de bus overdag te nemen. Het moment dat we op de boot stapten, begon het uiteraard hard te regenen en hebben we maar snel een zee ziek pilletje ingenomen. Aan boord, hebben we het eerste half uur kunnen luisteren naar opgewonden en stuiterende Thaise mensen die elke keer als we over een golf gingen begonnen te gillen alsof we in een achtbaan zaten. Bizarre mensen!
Ik heb me tijdens een busreis, nog nooit zo erg verveeld. Er kwamen 3 films op tv, die alle 3 uiteraard gesynchroniseerd waren in het Thais, en ze gingen voornamelijk over gruwelmoorden en zombies. Buitengewoon interessante onderwerpen voor een barbie popje als ik. (Sarcasme heerst hier)
Na deze heerlijke busreis hebben we in Bangkok onze mooie op maat gemaakte pakjes opgehaald en zijn direct ons bedje ingedoken.

Afgelopen week ging daarom heel snel omdat we pas op dinsdag terug waren! Helemaal enthousiast werden we toen we ook nog eens super goeie punten voor onze client meetings kregen! (Jaa dit mag nu ook wel een keer gezegd worden!)
Het volgende weekend was alweer in zicht, en alweer in zo'n klote bus. Nu richting Krabi, wat een busreis is van 12 uur. Kan je nagaan dat als je iets langer vliegt je verdorie al in Nederland kan zitten. Uiteraard frustreerde ik me weer over iets tijdens deze reis en dat was dat snurkende mensen ALTIJD eerder in slaap vallen dan jij. Het is gewoon niet eerlijk. Thuis, krijgt Justus gewoon een duw opzij en heb ik weer een kans om rustig in slaap te vallen. Maar het is ook zo lullig als ik ineens een Thaise man een klap tegen zn gezicht geef omdat hij ligt te snurken. Op dat soort momenten is een iPod echt een uitvinding, als ze werken uiteraard. Ik heb de iPod van Symen bij me, en die wil me nog wel eens in de steek laten op momenten dat hij hard nodig is, kortom geen muziek.
Wat gebeurd er dan als je 's ochtends vroeg ergens aan komt na zo'n nacht, tja een chagrijnige Anmara. Als het dan ook nog eens héél hard begint te regenen dan ben ik helemaal niet meer te hebben. De eerste dag aangekomen in Krabi hebben we dus niet heel veel kunnen doen omdat het zo keihard regende buiten. Voor de dag erna hadden we een boot tochtje geregeld naar 4 eilanden. Wonder boven wonder was het super mooi weer, met stralende zon! Er werd gezegd dat we best voor in de boot mochten zitten, want daar zit je lekker in de zon, maar aangezien de zee onrustig is stuitert het wel heel erg. Nou en dat hebben we geweten! We werden letterlijk een meter in de lucht gelanceerd en kwamen net zo hard weer neer op het water. Op de meeste klappen waren we voorbereid omdat we zagen wanneer we weer op het water terecht kwamen, maar tijdens 1 klap zag ik dromerig om me heen te kijken dat ik zelf een paar centimeter de lucht in vloog en met dezelfde vaart weer op m'n bankje terecht kwam. Ik weet niet wat meer pijn deed, maar ik heb nog nooit gevoeld dat m'n ribben zo hard klapten en het voelde alsof m'n hersens los in m'n hoofd werden geschud. Achteraf kwam ik erachter dat ik dikke elleboog had, inclusief blauwe plek. Maar die boottocht was het zó waard! Wauw wat is het daar mooi zeg. Witte stranden blauwe zee, van die mooie rotsen die uit het water steken. Ontzettend mooi stukje natuur :-)
Aan alles komt een einde, dus hadden we voor onze laatste dag nog een kook cursus geregeld. Aangekomen bij een klein huisje midden in de jungle ongeveer, moesten we boven blijven wachten. We werden begroet door 2 ontzettend enthousiaste honden en zeker wel een legioen aan rode grote mieren! Gelukkig bevonden die zich niet in het kook gedeelte.
We hadden een lijstje van gerechten waar we er 5 uit mochten kiezen. Anne en ik hadden er 3 die we eigenlijk niet wilden, maar we moesten samen delen met 3 Thaise mensen. En 3 keer raden, die kozen precies die 3 gerechten die wij niet wilden!! Achja, we hebben zelf wel lol gehad gelukkig. We mochten zelf ook nog 2 gerechten kiezen, dus hebben we wel loempia's kunnen maken. Super lekker! Ik kan nu echt de perfecte loempia zelf maken. Uiteraard ook nog wat andere gerechten zoals tempura en pad thai, dus wie er een keertje een Thais menu op tafel wil moet even bellen ;-)

Ik zit nu alweer 2 dagen hier in Rangsit. We hebben gister onze laatste client meeting gehad en proberen ons nu voor te bereiden op onze defence van volgende week dinsdag. Na die dinsdag zit het er helemaal op, dan heb ik nog vakantie en is het daarna tijd om stagiair te worden. Sommige mensen willen het niet geloven, maar voor mij is daadwerkelijk het einde in zicht. Het was opgedeeld in Bali overleven, dan gaat Thailand vast iets sneller en als Thailand voorbij is nog even vakantie vieren in Australië en dan heb ik mijn reis overleefd! Kortom, ik ben er bijna :D
Na de defence gaan we Koh Tao nog even bezoeken, zodat we Ed en Shu kunnen uitzwaaien als ze terug naar Nederland gaan. En wie weet ga ik mijn open water nog halen, maar dat is nog steeds twijfelachtig. Want he, ik heb snorkelen nu overwonnen en enge bootjes ook maar om mezelf nu gelijk over te geven aan het water en direct een aantal meter naar beneden te gaan vind ik nog een tikkeltje spannend!
Oh en voor kikker, je kan altijd Max even lief aankijken of je via hem wat foto's kan zien ;-) Kan je ook een beetje genieten van de mooie plaatjes in Thailand.

Dikke kus,
Anmara

  • 13 Juni 2012 - 06:46

    Papa:

    Hoezo geen inspiratie. Het is toch weer een prachtig verhaal geworden. En weer een reden om trots op je te zijn met een goeie score voor de client meetings. Het is voor ons nog minder dan 14 dagen dat we elkaar zien. Ik verheug me erop! Nu nog even het laatste deel van de module afronden met goed resultaat en dan kan je met trots terugkijken op een leerzame en ervaringsrijke periode uit je leven! Tot gauw en een groet aan kikker. Ik mag hopen dat zij niet een beeld aan het meelezende publiek geeft van mijn snurkgedrag.

  • 13 Juni 2012 - 08:24

    Lidwien:

    Ha stoere meid, mooie verhalen weer hoor! Maar jij lijkt al je avonturen inmiddels doodnormaal te vinden, dus tijd voor een nieuwe uitdaging in Australië lijkt me zo ;-) Ik heb je van de week weer een kaartje gestuurd, dus hoop dat die nog op tijd aankomt. Geniet nog maar even daar, voor je het weet zit je weer in het saaie Nederland... XXX

  • 13 Juni 2012 - 09:45

    Carian:

    Weer z'n leuk verhaal om helemaal jaloers van te worden! Ik wil ook!!! Jammer van de vele busreizen maar zo te lezen is het het allemaal waard! wat geweldig geniet nog even van school :P en dan lekker vakantie vieren! ik doe met je mee, bijna klaar voor dit jaar!!! KUS!!

  • 13 Juni 2012 - 10:58

    Mama:

    Wat fijn dat ik weer zo veel invloed heb. Weer een gezellig verhaal. Morgen schrijf ik verder ben nu aan het werk! Kus

  • 13 Juni 2012 - 12:19

    Cleo:

    <3

  • 13 Juni 2012 - 13:04

    Kikker:

    lieve schat, wat ben ik snel hè?! ik ben ook aan het werk, maar heb een betere baas dan je moeder. die van mij heeft het niet in de gaten als ik privé even achter de pc kruip. ik zal Max inderdaad eens lief aankijken. tenminste: als hij zijn lodderige ogen open krijgt, want hij is duidelijk aan het afkicken, sinds hij vorige week zijn P heeft gehaald. In 10 maanden! daar is hij trots op en elke gelegenheid om dit te vieren neemt hij te baat. met de hele klas aan het bier, de borrel, de pizza of ander ranzig voer om dan vervolgens om 5 uur thuis te komen. NEEN niet in het weekeinde, gewoon op een dinsdagavond! Lees: woensdagochtend. Kikker en Pad zijn daarop niet geprogrameerd (in het weekeinde wel, maar niet door de week), dus vlogen zij vanochtend om 5 uur met een atletische vaart uit de echtelijke stonde, denderden met gevaar voor eigen leven een etage lager om daar te constateren dat hier geen sprake was van een inbraak, maar een brakke zoon die net uit de polder en de kroeg kwam. het voordeel van in breda stappen is dat er geen nachtbus rijdt en dat je dan een uur terug moet fietsen. de grootste stank heb je dan al achter je gelaten. Want geloof me: een bus vol Thai stinkt. maar een student die het einde van het schooljaar viert STINKT OOK!
    het is toch niet te geloven dat je ouders over 2 weken bij je op de stoep staan!!! Ik weet niet of ik je vader kan beloven niets over zijn snurkgedrag te verklappen. ik zal eens kijken hoe hij zich zondag gedraagt....
    ben heel benieuwd of er op de doerebout morgen een vlag hangt. het zou toch wat zijn....
    heel persoonlijk had ik die Thai in de bus wel een optater verkocht. Elluk mens hep regt op zun nagtrust, tog?
    ik ben onwijs blij voor je dat je stage door kan gaan. van balie, thailand via australië naar groningen (of all places)! en dat allemaal binnen een jaar! Mens wie had dat gedacht. Oké, dan toch nog maar een keer: WAT ZIJN WE TROTS OP JE! Hoop dat je ook buiten school, veel geleerd hebt. want, ik val in herhaling (alzheimer mild), dat neem je lekker je hele leven mee en NIEMAND pakt dat van je af. Niet laten gebeuren gewoon.
    Maak er wat van de laatste weken, geniet er van. En dan lekker met de rest de bush in. Dikke kus, KIKKER

  • 13 Juni 2012 - 13:41

    Oma Hillie:

    Hi Anmara, Lang liet ik je in de steek, maar ik vergat je niet en was jaloers op wat je allemaal deed en zag! En ik verbaas me erover dat je dikwijls met de bus gaat. Zie je wel veel, maar wat een ongemak,vliegen is toch wel comfotabeler bv naar Chang Mai waar ik ook was evenals jij inBangkok en omgeving. Nostalgische memories.
    Nu ben ik een paarweekjes in de Franse Perigord bij een vriendin.
    Hoop jij geniet net zo in Australia als ik vele malen deed, liefs voor jou van Oma Hillie

  • 17 Juni 2012 - 11:05

    Tante Tonny:

    Hoi Anmara,

    Allereers gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en het slagen van Boris. Dus voor jou reden om hier vamdaag en koud glas champagne op te drinken met je vrienden. Doe dat maar op onze rekening. We horen wel wat het kost en op welk rekening nr. wij dit over kunnen maken.

    Leuk reisverslag hoor!! En ja helaas is reizen in Azie vaak een groot avontuur. Maar ach je ziet wel heel wat van de wereld, en terwijl je leert en werkt! Dat kan niet iedereen zeggen.

    Tja, werken in het buitenland en dan nog wel in Azie is meestal een beetje afzien. Voordeel is natuurlijk wel dat je erg goed van die heerlijke streekgerechten leert maken, want gezond koken kunnen ze daar wel. Hebben wij in Vietnam geproefd, geleerd en gezien. Jouw verhalen zijn wel herkenbaar. Het ontbreekt er nog maar aan dat je mee mag op een volgeladen brommer met allemaal levende ganzen die met poten aan elkaar gebonden zijn. of ga je liever voor manden vol biggetjes? Volgens mij kan je kiezen. Zelfs manden vol gefrituurde vette spinnen behoort tot de mogelijkheid. Kortom je avonturen zijn pas volledig als je dat meegemaakt hebt. Maar ach de mensen, plaatselijke bevolking zijn wel erg aanrdig toch? Wij gaan straks naar Koudum. zullen je daar wel missen hoor. Maar weet dat we aan je denken.
    Lieve groet,

    tante Tonny!

  • 21 Juni 2012 - 14:16

    Kikker:

    lief dropje,
    ik heb gehoord dat je over bent! Joepie, op naar Groningen! Geen kamer nodig, je broer heeft er 18m2 op de kop getikt (da's 9 pp), inclusief keukenblok, in een meidenhuis. helemaal TOP. gewoon een onderschuifbed en je zit lowbudget in Groningen. Het voordeel van jouw reis is dat je niet snel meer ergens vies van bent, dus tegen zo'n jongenskamer zie jij niet op! bovendien hangt je broer in het begin waarschijnlijk chronisch in de kroeg, dus heb je die kamer HELEMAAL voor je zelf!
    afgelopen weekeinde gezien hoe de hele fam naar DE REIS toeleeft. de buurt heeft koffers aangesleept, dus mama is blij dat ze die niet meer hoeft te scoren. overal in huis liggen boeken over australië en de E-reader wordt volgeladen met zo'n 3000 titels! alsof je die uit gelezen krijgt in die weken. papa heeft een brede stoel besteld in het vliegtuig. heb jij enig idee waarom dat nodig is? zou ie dat interessant vinden? verder is er een levendige handel ontstaan in ondersteunende pillen. (die al dan niet per post verzonden moeten gaan worden). ik noem hier geen namen, want je weet nooit welke keuringsdienst meeleest op een blog. voor je het weet valt er iemand door de mand. ze zijn wel zenuwachtig hoor. kunnen haast niet wachten!!! Maar goed: we slepen ze er wel door heen! Spreken bemoedigende woorden, poetsen hier en daar een traantje weg en spelen fijn "de rots in de branding". Papa's korte broeken gaan gewoon mee in het koffer. hij gaat nu op zoek naar een spijkerbroek met een band van elastiek. da's wel zo comfortabel. ik heb al een postbode-elastiek voorgesteld (deden wij aan het begin van de zwangerschap ook!), of een joggingbroek. dat laatste is misschien ook de douane tarten. nou ja, een broek dus waarmee hij kan uitbuiken. Verder gaan de i-pad en de laptop mee (met alle muziek), dus voor je het weet staat papa in het gangpad van een boeing Zeemansliederen te kwelen. Of Van Morrisson op geluidje 43! hebben ze het in elk geval gezellig onderweg en dan vliegt de tijd. als het aan je vader ligt gaan ook de wijn en borrelhappen mee, maar ik bang dat ze daar bij de douane dan weer niet de lol van inzien. en dan de aankomst. ik zie het al helemaal voor me: gezwaai, gejoel en ....... geJANK. Heerlijk! zo hoort het! Jammer dat er geen team van Hello/Goodbey aanwezig is. (dat brengt me op een idee). en doe een paar stevige schoenen aan want je wordt vast van je sokkel geknuffeld. de als ze er aan komen: ZET JE SCHRAP!!
    en daarna, heel veel kletsen, lachen, knuffelen en vooral GENIETEN.
    bijhouden dat blog, hoor! en nieuwe ruimte voor de foto's bestellen, want ik wil het wel meemaken hoor!!!
    ik ga aan het werk, voor mijn baas er achter komt, dat ik al weer aan het schrijven ben. :)
    dikke kus lieve schat, Kikker

  • 24 Juni 2012 - 16:47

    Louise:

    Hoi Anmara,
    Morgen komen je ouders en Boris. Super leuk lijkt mij zo. Geniet ervan.
    Een hele fijne vakantie en een leuk weerzien. Kus Louise

  • 24 Juni 2012 - 20:04

    Kikker:

    Lief scheetje, het huis is gekuist, de was gestreken. De reserves site 's zijn bij lieve vrienden. Morgen moeten er nog koffers worden gepakt en gemakshalve loopt je moeder al 2 dagen in dezelfde outfit. Nee, die neemt ze niet mee! Morgen na het pakken gaat de KLM-outfit aan en om 13 uur koudum-tijd vertrekken ze. Persoonlijk ben ik heel blij voor je vader en moeder. Maar ik ben ook blij dat ik die laatste uren niet daar in huis rond loop. Ik denk dat de ramen bol staan van de zenuwen. Ik denk niet dat mama veel zal slapen. De rest trouwens ook niet. En eigenlijk ben ik ook zenuwachtig...... Ik vind het zo leuk voor jullie! Nog 2 nachtjes slapen en dan dik knuffelen en janken en vooral samen gaan genieten. Heel veel liefs en een fijne vakantie vanuit een herfstachtig kikker!land (dat ik die nog niet eerder bedacht heb!. Dikke kus, ook van mijn prins en vooral een oranje zoen van mij, kikker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 26545

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: