Outdoor sport activiteiten! - Reisverslag uit Bowen, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Outdoor sport activiteiten! - Reisverslag uit Bowen, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Outdoor sport activiteiten!

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

17 Juli 2012 | Australië, Bowen

Lieve allemaal,

Toch wel raar dat dit een van mijn laatste reisverslagen gaat worden, vond het leuk om ze te schrijven :-)
Sinds het vorige verslag hebben we een tripje gemaakt naar Kurunda, met een trein door het regenwoud de berg omhoog. Helaas was het wat mistig dus konden we niet heel erg veel zien, maar natuurlijk wel watervallen en vooral veel bomen. Logisch ook in zo'n regenwoud. In Kurunda aangekomen kon je allemaal soorten dierenparken bezoeken en omdat 1 of andere amfibie watertocht vol zat en we niet meer konden boeken waar mama heel graag heen wilde, zijn we maar naar het vogelpark en koala park geweest. Het is wel echt super grappig om zo'n Koala vast te houden, ze zijn net zo zacht als knuffelbeertjes! Hebben dan wel flinke klauwen waarmee ze je pakken als ze je niet zo aardig vinden. Wat dus ook gebeurde bij Boris. Gelukkig bleef de lieve dame bij mij gewoon lekker op m'n arm en schouder hangen.
Wilde kangoeroes, heb ik nu dus nog steeds niet gezien maar daar in het park gelukkig wel. Wat zijn dat gruwelijk lelijke beesten als ze springen zeg, beetje hele grote ratten ofzo.
Het vogelpark was wel lachen, ze komen allemaal gezellig op je zitten en willen alles wat een beetje glimt van je afpakken, alle sieraden dus maar afgedaan! Het bijzondere is dus alleen dat je die beesten hier ook in het wild ziet zitten. Zit je buiten op de camping een beetje te chillen, zit er ineens een kaketoe in de boom voor je, beetje mooi te zijn.

De dag daarna was het tijd om een bungee jump te maken. Zoals jullie dus vast al weten, was ik die dag compleet verdoofd dus ik voelde eigenlijk geen reet toen ik die trap omhoog liep. Pas op het moment dat ik al huppelend naar het randje sprong dacht ik, oh jeej dit is wel echt hoog. Moest nog even zwaaien en lachen naar de camera, (blij dat het geen close up was met die vreselijk dikke ogen van mij) en toen begon de man achter me af te tellen van 4, 3 en toen dacht ik doei, ik spring nu vast! Zonder er bij na te denken sprong ik in het diepe. Een super fantastisch gevoel is dat!! Straks begin ik nog van outdoor sports te houden, moet niet gekker worden. Omdat Boris en ik zo enthousiast beneden kwamen hebben papa en mama toch ook maar een sprong gewaagd! Gedurfd :-) En beide weer heelhuids beneden aangekomen uiteraard.

Gelukkig werd het weer in Cairns beter en hadden we dagen met zon en 29 graden, toch wel fijn als je aan een zeilboot tocht begint op een catamaran en moet snorkelen. Alsnog zat ik met een lange broek vest en sjaal aan boord. Man wat had ik het koud zeg. Aan boord zaten we met 16 man en 3 bemanningsleden. 1 daarvan had Nederlandse ouders en kwam gezellig een babbeltje houden in het ' australisch-nederlands'. Onderweg moesten we in de gaten houden of we dolfijnen en walvissen zagen. En ja hoor(!!) na een klein half uurtje zag ik de eerste dolfijnen vrolijk langs ons bootje springen. Nog geen 10 minuten later, kwam er een schreeuw dat we walvissen konden zien. Dat is echt mega fantastisch, zulke mega grote beesten. Dat water word ook echt meters de lucht in gespoten. Omdat het iets te ver uit de koers was om naar ze toe te varen zijn we doorgevaren naar het snorkel plekje. Ik had in de gaten dat iedereen een wetsuit aan trok, dus het leek mij verstandig om er 1 aan te trekken. In dat water gesprongen was het zooooo !))@#(*$#()@$@( KOUD! Man, ik heb het volgens mij nog geen half uur volgehouden, blauwe vingers en blauwe lippen kwam ik bibberend weer aan boord! We hebben aan boord wel hele leuke mensen ontmoet, Amy & Erik uit Chicago, direct hun facebook en adres gekregen, verplicht om nu langs te komen in Amerika. Klinkt als een plan voor na stage! :-) Aan het eind van het boottripje, voeren we met het zonnetje lekker in ons gezicht, een glaasje witte wijn terug naar Cairns, en jaaa daar waren de walvissen weer! En nu konden we dichterbij komen. Zo gaaf die grote staarten die omhoog komen en keihard op het water klappen. Heel nice om te zien!

Om nog maar een activiteit te doen in het zonnige Cairns zijn we een tocht gaan maken op de Jet Ski! Haha, ik schrok me suf op dat ding. Mama zat achterop bij Steve, en die voer natuurlijk voorop, daarna kwam Boris er als een idioot achteraan en toen papa. In het begin, moest ik toch zo wennen, slingerde elke keer door de golven aan de kant waardoor ik dacht dat ik zou omvallen en m'n gas los liet, niet doen dus!! Hoe harder je erover heen knalt, hoe rechter je blijft. Hebben we dat ook weer een keer ervaren. Toen ik het eindelijk te pakken had, kon ik ook genieten om over de golven te stuiteren en zo hard mogelijk te gaan. Lekker los gaan :-)

Gister zijn we richting Townsville vertrokken maar daar was niet zo veel te beleven dus zijn we vandaag door gereden naar Bowen. Geen idee wat we hier dan precies moeten doen want de hele oost kust bestaat uit het great barrier reef, en het is veeeels te koud om te snorkelen! Echt veel te koud. Nog precies een week in de camper dan komen we weer aan bij oom Job en tante Karen. Vanaf de 29e vlieg ik naar Sydney en daar blijf ik dan tot ik 8 augustus weer terug naar huis vlieg. Ben nu trouwens gestopt met nachtjes aftellen, niet meer nodig nu. Heb ik me 5,5 maand lang vast gehouden aan het idee om iemand in zijn armen te springen op schiphol, kan ik dat nu dus bij een vreemde gaan doen denk ik. Weet niet of dat in positieve aarde valt, maar dat leek me nou altijd zo leuk!! Net zoals in films, maarja dit jaar nog even niet voor mij. Goed, dat was het verhaaltje voor nu.

Hele dikke kus,

Anmara

  • 17 Juli 2012 - 09:05

    Malou:

    Je weet dat ik er wel wil staan :)

  • 17 Juli 2012 - 09:09

    Lidwien:

    Je mag ook altijd in mijn armen springen hoor schat, lijkt me wel wat :-) Ik ben echt jaloers dat je walvissen hebt gespot trouwens, wil ik ook! Ik zou zeker de nachtjes niet aftellen, want voordat je het weet zit je je hier weer te vervelen in de regen (net als ik dus..). Wel zin om je te zien hoor!! Enjoy. xxxxxxxxx

  • 17 Juli 2012 - 10:54

    T.anmara:

    als we elkaar nou tegenkomen op schiphol, jij springt in mijn armen, dan hebben we anmara2 ( in t kwardraat :)). Nog een hele fijne tijd, niet aftellen, hier is weer genoeg te doen :( als je terug bent! Kus voor iedereen!
    liefs
    t.anmara

  • 19 Juli 2012 - 08:47

    Carian:

    Eigenlijk moeten we wat regelen dat we elkaar op schiphol zien!!!!! Hoe laat kom jij aan? kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1093
Totaal aantal bezoekers 26546

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: