Weekendje rond heel Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Weekendje rond heel Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Weekendje rond heel Bali

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

20 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

Mijn vreugde kreeg in het vorige verslag dat de zon weer was gaan schijnen was helaas maar voor 1 dag. Sindsdien is het gigantisch aan het regenen met flinke wind erbij. Denk je eens uit Nederland weg te zijn!

Afgelopen donderdag zijn we met school opnieuw naar de uluwatu tempel geweest. (die met de aapjes) Alleen gingen we er nu heen om naar een speciale dans te kijken. Nu moet je je even een soort kleine arena voorstellen, van vroeger niet de Amsterdam arena! Die zat bomvol, dus werden wij op de grond geplaatst, wat dus eigenlijk dansvloer was. Toen het begon hoorde je iedereen heel hard lachen, omdat er allemaal mannen de vloer op kwamen met uh ah uh geluiden.In super sexy soort van rokjes.. (Heb wel een filmpje bij thuiskomst!) Nou goed, dit ging maar door en door met wat danseressen. Uiteraard zit hier een heel verhaal achter over boze geesten en mensen die dood gaan, alleen dat kan ik me niet meer herinneren. Wat ik me wel kan herinneren is dat de aap op de brand stapel moest. Dus wat deden deze lieve mensen, die leggen stapels met hooi neer om deze vervolgens aan te steken met fakkels. Uiteraard was het die avond ook al super hard aan het waaien, dus wat gebeurd er dan? Precies, dikke vlammen gingen het publiek in. Al die dansers die sprongen aan de kant en voor ik het wist zag ik alles achter me leeg. Daarna was de dans vrij snel voorbij omdat de meeste mensen weg waren gelopen. Die Indo's denken werkelijk nergens over na, als het op hun tradities aankomt.

Vrijdagochtend ben ik samen met Loraine opgehaald bij het hotel in de privé auto van onze taxi chauffeur.
De chauffeur had al een heel dag programma gemaakt voor hij ons bij het hotel zou afzetten. Zo zijn we allereerst langs een zilver fabriek gereden. Zitten allemaal mannen en vrouwen in een kleine vieze ruimte, op elkaar gedrukt om zilveren sieraden met de hand te maken. Daarnaast was er een galerie ruimte, waar je alle sieraden als je wilde ook kon kopen. Denk maar niet dat de prijzen goedkoper zijn hier, je moest een godsvermogen betalen!
Vervolgens zijn wilde hij ons nog meer zilversmid dingen laten zien, maar wij vonden 1 toch echt wel genoeg. Dus zijn we langs mooie rijstvelden gereden en hier en daar gestopt om foto's te maken. Hij is ook gestopt bij een leuk winkeltje, waar we wat souvenirs konden kopen. Wel heel handig zo'n privé chauffeur tijdens het winkelen.
Daarna zijn we bij een agricultuur bedrijf gestopt. Hier maken ze de officiele Luwak koffie. We kregen een rondleiding van een jonge jongen die heel goed engels sprak, en ons een vanille boom liet zien, hoe chilipepers groeien, koffiebomen etc. En ook de katachtige beestjes die de koffiebonen opeten en vervolgens natuurlijk weer uitpoepen. En hiervan wordt dan die Luwak koffie gemaakt. Ze laten de bonen eerst drogen 6 dagen in de zon, en dan worden ze gepeld om vervolgens weer 2-4 dagen in de zon te liggen. Daarna worden ze 50 minuten geroosterd en dan gemalen tot koffie. (hé heb ik even opgelet!) We kregen de kans om een aantal koffie en thee soorten te drinken. Zoals bali koffie, wat echt super sterk is! Maar ook bali koffie met vanille en thee met ginger etc. Na dit tripje zijn we doorgereden naar een tempel waar ik mijn gezicht heb gewassen in heilig water! Nu zijn als het goed mijn zonden weg, én krijg ik een jongere huid. :-)
De volgende stop was een tempel met een vleermuizen grot. We hadden het eigenlijk wel een beetje gehad met tempels, vooral door al die vrouwen die ervoor staan om je weet ik wel niet wat allemaal te verkopen. 'Yes miss come in my shop yes' 'You want to buy something miss, yes?' En wij maar netjes blijven, no thank you. Nou je kan ze onderhand wel uitkotsen dat gezeik aan je hoofd als je alleen maar die vleermuizen wilt zien. En ik zal je vertellen.. die beesten die stinken! Brr.. ze waren zó groot en met zoveel.. en een geluid en geur dat er vanaf kwam! Ongelofelijk. Nouja hebben we dat ook weer ervaren. Na dit tripje waren wij hoog toe aan ons fijne hotel in Candidasa, we hadden een mega groot prinsessen bed en gelukkig wel airco in de kamer. Achter onze kamer bevond zich weer zo'n 'oneindigheid' zwembad. Mijn geluk kon niet meer op! Helaas dat de zon dan niet echt heel erg scheen, maar het regende in ieder geval niet!
We hebben 2 dagen lekker uitgeslapen, genoten van het uitzicht en lekker gegeten. Oh én heel veel NCIS series gekeken.
Onze taxi chauffeur stond maandag al weer klaar om ons langs de rest van Bali te brengen. Onze eerste stop was bij een dorpje, wat nog leeft zoals men vroeger leefde in Bali. Ik had het gevoel of was ik in de middeleeuwen beland! Lekker door de modder stampen.. Gelukkig konden we ons daarna afspoelen bij de Git Git waterval. Die eigenlijk een klein beetje tegenviel.. Heb in zwitserland mooiere watervallen gezien maar wie weet staat me meer in Thailand te wachten.
We hebben the King's palace bezocht, wat eigenlijk een grote watertuin is. Hier zwommen echt de meest grote vissen ooit!
Eigenlijk waren we gruwelijk klaar met de hele autorit, onze chauffeur was geloof ik erg chagrijnig en had weinig geslapen. Hij reed als een idioot door de bergen heen, begon in bochten in te halen. (En je hebt daar niet echt vang rails..) Hij was druk bezig zo snel mogelijk naar huis te gaan volgens mij. Maar we hadden nog 1 laatste stop en dat was bij een hele mooie tempel waar ik de naam van kwijt ben. Hij staat ook op de briefjes van 50.000 rupia. Die vond ik wel heel indrukwekkend en mooi :-) maar blij was ik ook wel toen ik weer in m'n eigen hotelletje aan kwam.

Vanochtend lagen er 3 kaartjes voor mij bij de receptie, iedereen staat dan al te springen Anmara er ligt weer post voor je! Altijd leuk :-) Ik heb vernomen dat veel kaartjes die ik verstuurd heb al zijn aangekomen! Ik hoop dat ze allemaal aankomen en dat er niet een paar zijn zoek geraakt.. Oh en nog een mededeling! Vanaf volgende week dinsdag 27 Maart geen post meer opsturen! Ik ben bang dat het dan niet meer aan komt.. Aangezien ik dan nog maar 2,5 week in bali zit!

Nou lieve mensen, morgen vroeg vertrek ik naar de Gili eilanden. Blijkt dat daar het zonnetje wel schijnt!

Dikke kus!

  • 20 Maart 2012 - 09:38

    Lidwien:

    Wat een avonturen weer Anmaar ;-) Jaloers! Ik hoop voor je dat de zon snel weer gaat schijnen. In dit 'koude kikkerlandje' wordt het nu toch echt lente met veel zonneschijn. Hoera! Ik heb je kaartje ontvangen zoals ik al had gezegd, dankjewel!! Tot snel xxx

  • 20 Maart 2012 - 09:43

    Carian:

    WOW! wat een super leuk verslag. Ik ben echt jaloers op de dingen die je verteld en de foto's!! Ik wil ook!!!
    kus

  • 20 Maart 2012 - 20:54

    Mama:

    Fijn dat je later geen botox nodig hebt, dat water genoeg is voor een altijd jonge huid. Scheelt een hoop geld.
    En wat beleef je toch veel. Dag stoer kind van ons. Kus

  • 21 Maart 2012 - 22:14

    Papa:

    Wat een ongelofelijke mooie verhalen heb jij te vertellen, en dan die foto's! Super. Jaloers wordt je ervan. En dan over 2,5 week naar Bangkok?? Dat wordt ook weer een supertrip denk ik. Ik verheug me alweer op het volgende reisverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 26549

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: