Rustige week - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu Rustige week - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Rustige week

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

20 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties onder mijn verslagen, ik lees ze allemaal en word er onwijs vrolijk van! Ik heb geen tijd om iedereen persoonlijk een berichtje te sturen want dan blijf ik bezig.
Deze week is vrij rustig geweest, dinsdag hadden we van 8 tot 4 school, dat was een vrij lange dag in dit weer. Woensdag druk bezig om dingen voor te bereiden voor school en donderdag waren we weer op school. Eigenlijk niet heel veel ondernomen dan op het strand liggen. Gister (zondag) daarentegen hebben we een super tour gemaakt! We zijn met 11 man op scooters naar het zuiden van Bali gereden. Ik vond het doodeng op de scooter in het begin, maar gelukkig reed mijn chauffeur heel voorzichtig ;-) Toen we de drukte uit waren werd het al beter, alleen werden de wegen wel een soort van achtbanen. We reden een berg omhoog, en we hoorden voor ons al 'wooow', toen we bij het topje kwamen ging de weg stijl naar beneden, echt super hoog en stijl. Wel lachen als je dan met z'n allen daarna stil staat en iedereen over dat ene stukje begint te praten. Ook een leuke activiteit voor 'teambuilding' probeer met 8 scooters bij elkaar te blijven rijden door het drukke bali heen! Geeft een leuk effect om steeds langs de kant van de weg te stoppen en dan heel veel getoeter achter je te horen zodat je weet dat je weer ver kan rijden.
De eerste stop was 'dreamland beach', weer een strand met blauw water en wit strand. Uiteraard hadden wij allemaal onze bikini's en zwembroeken mee maar hadden we die niet aan. Ik denk dat papa en mama nu heel hard gaan lachen want ja zelfs ik heb me (achter een handdoek) omgekleed. Goed, kan ik nu ook zeggen dat ik in ieder geval geen puber meer ben. Daarna iedereen de zee in om lekker af te koelen om vervolgens weer verder te gaan op de scooter naar Pedang Pedang, om op het strand in een klein tentje iets te eten. Ze hadden daar op het strand hele leuke jurkjes! Daar heb ik er 2 van gekocht, maar dan moet ik er wel even bij zeggen dat mijn vent al mijn kleding stapels gehalveerd had en ik dus maar 1 jurkje bij me heb hier! Haha.. Goed, als laatste stop zijn we naar de Uluwatuh tempel gegaan, dit is een tempel met allemaal apen. De aapjes zijn ontzettend schattig, maar ook super sneaky. Wij hadden al onze spullen in onze tassen gestopt maar goed ook want even later zagen we een aap er vandoor gaan met iemand zijn zonnebril. En die krijg je dus nooit meer terug. De tempel lag heel mooi op een heuvel met uitzicht over de zee, en de aapjes die sprongen overal tussendoor. Er was 1 klein aapje waar ik een foto van wilde maken toen ik op m'n hurken zat, en dat beestje kwam in mijn paarse sarong zitten (verplichte doek die je om je benen moet hebben) Hij rolde zichzelf er helemaal in op en bleef er lekker op sabbelen. Kijk even naar mij, toen naar mn voet en zag dat er allemaal zand op zat, wat hij vervolgens met z'n handje er af ging vegen. Dit was wel echt een 'aahhh' effect ;-)

Vandaag hadden we weer een fieldtrip naar Garuda Wisny Kencana, dat is een plek waar je grote feesten kunt organiseren en waar we een typische balinese dans hebben gezien.

Ik geloof dat ik zo wel door kan blijven typen over alles wat ik zie/voel/ruik en meemaak maar ik denk dat je dan niet eens meer wilt beginnen met lezen van dat ellen-lange verhaal. Ik zal weer wat foto's van deze week uploaden, ik waarschuw vast: Het zijn jaloers makende foto's!

Dikke kus,
Anmara

  • 20 Februari 2012 - 13:43

    T.Anmara:

    Ik ga de foto's NIET kijiken :), het vriest hier weer, is koud en waait hard...
    Lieverd geweldig dat je het zo naar je zin hebt! ( en naturulijk ga ik de foto's wel kijken!!)

    liefs
    t.Anmara

  • 20 Februari 2012 - 14:03

    Lidwien:

    Ziet er heel gezellig en mooi uit allemaal!! Ben blij dat je het naar je zin hebt :-) Dikke kusssss

  • 20 Februari 2012 - 17:38

    Marieke:

    Precies wat je zegt, jaloers makende foto's!! Geniet er van meid! Ik ben blij dat je je draai daar een beetje gevonden hebt :) Liefs

  • 20 Februari 2012 - 19:32

    Mama:

    Toch stoer zo op een scooter. Heb je vaak gegild? En lief zeg zo'n aapje. Je zou maar elke dag zon hebben, wat naar zeg. Papa en ik hebben nog op brokken ijs gestaan afgelopen zondag. Kus:)

  • 20 Februari 2012 - 20:09

    Carian:

    En inderdaad, ik wordt jaloers van die foto's. En wat een lief aapje!!! Heel veel plezier en ik kijk al uit naar een nieuw blog!! xxx

  • 20 Februari 2012 - 23:49

    Cleo:

    Heel leuk om te horen allemaal Anmara! Liefss

  • 21 Februari 2012 - 21:11

    Papa:

    Wat een goed verslag zeg en die foto's. Helemaal te gek. Hier gaat alles z'n gangetje. Het voorjaar gaat dit weekend beginnen! Vlek

  • 25 Februari 2012 - 13:50

    Kikker:

    Hè droppie, stel je voor dat je na een week echt op het vliegtuig was gestapt! Had je dit allemaal moeten missen. Wat een enorme stap voor de mensheid dat jij achter een handdoek je bikini aan trekt. Ik wil je niet op stang jagen, maar voor je het weet lijk je op je moeder en mij. Zonder handdoek! En dat moet natuurlijk ten alle tijden vermeden worden. ik dacht nog even dat je zelf met de scooter reed, maar zo'n chauffeur lijkt me ook niet alles. Controle-freak als ik ben! De foto's zijn geweldig. Goed voor een reisgids. Wat een ellende 32-35 graden. Ben ik effe blij dat ik in grijs NL zit :)
    Hier gaat alles gewoon door. Veel werk op de praktijk en carlijn en max zijn aan het bijkomen van carnaval. Er wordt hard gewerkt deze vakantie om de financiële gevolgen van dat feest weg te werken. Met andere woorden: ik zie ze nauwelijks! Geen Bali en toch niet thuis! Ik ben wel met de dag trotser op je en van mij mag je nog heel veel lange verslagen schrijven! Ik beloof je:ik lees ze allemaal en je hoeft niet terug te schrijven. Gebruik die tijd maar lekker om te genieten. Hoop dat de rest ook zo leuk zal zijn! Dikke zoenen, JLK ( je liefhebbende kikker)
    Ps: Mama weet nu ook van mijn identiteit! Ik kan ook niks voor haar verborgen houden. Met papa ben ik in een serieuze wordfeud-strijd verwikkelt! Op leven en dood! Kus en tot gauw

  • 26 Februari 2012 - 11:56

    Oom Frans:

    Hay Anmara, doen jullie nog wel iets op school? Ik zie alleen maar stoere foto`s op scooters en op het strand. Hallo,het is wel een opleiding tante, en geen feest en strand vacantie.Pappa z`n centen zijn niet van blik mevrouw. Wat tof voor je dat je door de eerste stress heen bent en nu wat meer ontspannen op Bali rondstruind. Blijf maar zoveel mogelijk uit de buurt van Sanur en Kuta. Daar zijn de stranden niet meer om aan te gluren, en de toeristen trouwens ook niet. Allemaal zuipschuiten en mafkezen. Ga met je schoolvrienden ook eens,als je van vis houdt,eten op het strand van Jimbaran. Ben daar dan vòòr zonsondergang.Doe voorzichtig met vervoer op scooters schat want dat is daar levensgevaarlijk.
    We blijven je volgen. Kus, F.

  • 29 Februari 2012 - 18:27

    Frances:

    Hoi An! Ben blij dat je het leuk hebt :) :) xxxx

  • 04 Maart 2012 - 11:04

    Kikker:

    Zondag, ik ben er klaar voor: een nieuw verslag! Hoop dat je het te druk en gezellig hebt om te schrijven......
    Vrijdag ga ik, als het goed is, met mama op stap. We zullen onze misdragingen vast leggen. Je weet nooit waar het goed voor is! Dikke kus, kikker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1265
Totaal aantal bezoekers 26545

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: