De eerste week is voorbij! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij!

Door: anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

13 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Dag allemaal,

Nou hehe, de kop is eraf hoor! Het begint nu allemaal heel normaal te voelen. Afgelopen donderdag hadden we met alle 150 studenten van Stenden een etentje in vi ai pie, jawel :-) In het beruchte Kuta. (Voor degene die dit niet kennen, dit is dé plaats waar alle buitenlanders zich verzamelen om gigantisch te feesten en waar jongens en meisjes het heel gezellig hebben met elkaar) Dus.. Stond ik dan in een kroeg vol met bezopen Australiërs. Als je een avond wil lachen is hier naar toe gaan wel aangeraden, je kijkt je eigen ogen uit met alle debiele dingen die die mensen uithalen. Ze proberen zoveel mogelijk meisjes in de clubs te verzamelen door ze de hele avond gratis drank aan te bieden én de ladyboys zijn uiteraard ook al gesignaleerd. Naast al deze feestende mensen en ladyboys is er natuurlijk nog de lokale bevolking en dat zijn zulke vriendelijke mensen. Iedereen wil graag een praatje met je maken, weten wat je doet, hoe je heet, hoe lang je op bali bent, hoeveel broers of zussen je hebt, en dan in de positieve manier. Vrijdag was een dag dat ik een klein dorpje genaamd Seminyak heb bezocht. Haal de illusie maar uit je hoofd dat alle kleding hier goedkoop is want in dit toeristische gebied waar ik zit is alles zo ongeveer even duur! De volgende dag hadden we eindelijk de kans om lekker uit te slapen en dat hebben we dan ook gedaan tot een uur of 11. 's Middags zijn we met 4 meiden naar het strand in Kuta gegaan, waar je eigenlijk een attractie bent, soort van aapjes kijken! Alle indonesiërs komen continue langs of ze ook met je op de foto mogen, ze gaan zelfs in groepjes vlakbij zitten en dan opeens zitten ze zo ongeveer op dezelfde handdoek als jij. Verder konden we wel genieten van een mooie zonsondergang. We wilden eigenlijk een hapje gaan eten in Kuta maar uiteraard zijn we verdwaald omdat al die straten ongeveer net zo raar lopen als de straten in cammingaburen maar daar kan je dan nog redelijk om je heen kijken en hier sta je tussen allemaal kleine tentjes/huisjes/restaurantjes op een veel te kleine weg met allemaal scooters en auto's die door elkaar heen crossen. Eigenlijk moet je je voorstellen dat Jiang, mijn neefje van 10 al op een scooter rijd. En dan vooral gewoon gaan en niet om je heen kijken. Je ziet hier alle kindjes gewoon op scooters rijden, verbazingwekkend.
Gelukkig was de zondag een uitstekende rustdag.. Op een verbazingwekkend mooi strand. Ik zal wat foto's toevoegen want zo'n mooie blauwe zee en witte stranden heb ik nog niet gezien. Ik heb daar genoten van een 20 minuten durende massage, die beviel zeer goed en uiteraard van een stralende zon en lekker zee water op temperatuur. Ik heb me er voor het eerst maar aan gewaagd om te snorkelen, (jaa papa, snorkelen ik!) En heb de meest mooie visjes zien zwemmen, ook zee-egels en stukken koraal. Toen de golven echt te hoog werden en over mn snorkel heen sloegen ben ik maar weer lekker op mn strand bedje gaan liggen. Dit dagje zorgde wel voor een zeer goede bruine ondergrond van mijn huid zodat ik niet meer snel kan verbranden in deze bloedhete zon. De temperatuur is prima uit te houden en te doen als je maar niet je lichaam te lang bloot stelt aan de zon daarvoor staat hij iets te hoog.
Vandaag begon school weer, en zijn we 1,5 uur op bezoek geweest bij een convention centre, genaamd Nusa Dua. Super grote ruimtes! Uiteraard in balinese stijlen en redelijk wat technologische snufjes. Het is hier nu onderhand half 7 's avonds en ik vind het wel tijd om een lekker hapje te gaan eten (voor zo ongeveer 4 á 5 euro inclusief drankjes!)
Ik hoop dat jullie je nog een beetje vermaken op het ijs en in de sneeuw! En dat jullie van dit verhaal en straks wat foto's een klein beetje warmte en zon van deze kant opgestuurd krijgen!

Dikke kus, Anmara

  • 13 Februari 2012 - 11:55

    T.Anmara:

    Lieverd, wat fijn dat het zo goed gaat! JIang op een scooter? levensgevaarlijk, nog meer Jiang-en op een scooter is dodelijk! Mooie plaatjes, jaloer! De dooi is hier ingezet :)
    liefs
    t.Anmara
    p.s. men vroeg al of ik op Bali was?? ha ha facebook he!

  • 13 Februari 2012 - 13:41

    Carian:

    Ik ben nu echt heel erg jaloers,
    hier is de sneeuw langzaam en het smelten en dus ook het ijs. inmiddels regent het ook non-stop! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Kus!!

  • 13 Februari 2012 - 14:25

    Cleo:

    Klinkt super daar! Fijn dat je ons op de hoogte houdt :) opmerking bij je massage foto: waarom ligt de letter K uitgebeeld in een zandbakje?? Rustgevend om naar te kijken ofzo? :P
    Dikke TUT!

  • 13 Februari 2012 - 14:56

    Mama:

    Wat lekker massage zeg, dat hebben we hier meer nodig dan bij jou, met dit hut weer. Vandaag een pakketje op de post gedaan, ben benieuwd wanneer je het ontvangt! Probeer ook foto's te maken van die straatjes? Kus

  • 13 Februari 2012 - 20:59

    Pien:

    geniet lieverd, ik mis je!

  • 14 Februari 2012 - 06:49

    Papa:

    Dat jij nog eens zou snorkelen!? En dat je het dan ook nog leuk vind, wauw. Ik hoop snel eens samen met jou naar mooie plekjes te snorkelen. Fijn dat je het naar je zin begint te krijgen. Het is hier vies, koud en nat. Lekker daar blijven is mijn advies. Tot gauw met skype, what's app of een nieuw reisverslag. Vlek

  • 14 Februari 2012 - 19:06

    Kikker:

    Hè dropje, dat heb je nou eens goed bekeken: een massage is het beste medicijn voor een potje heimwee. Mooie blauwe zee en witte stranden ook! Goed bedacht! Goed kijken naar die Aussies, dan weet je wat je te wachten staat als je er over een tijdje heen gaat. Houd je broer en papa maar in de gaten daar :)
    Ben het met mama eens. Plaatjes van de straatjes! Zo dat je ze bijna kunt ruiken. En van de mensjes op jouw handdoek! Geinig maar dat hoef ik dan weer niet te ruiken! Ik geef je een dikke kus, de prins komt er nu nog niet van, maar die heb je al. Kikker

  • 14 Februari 2012 - 20:43

    Louise:

    lieve anmara, via mamma hoor ik steeds hoe het met je gaat. net even je reis verslag gelezen. Foto's zijn ook mooi. zo te horen gaat het al beter met je. gelukkig maar. zet hem op, je kunt he wel daar ben ik van overtuigd. voor je het weet is het weer voorbij en krijg je weer heimwee naar bali:) geniet ervan, liefs,louise

  • 15 Februari 2012 - 13:22

    Oma Hillie:

    Hi kleine Anmara,
    Fijn je reisverslagen te lezen.
    Ik wasook op Bali, lang geleden. Die Aussies zijn zo te lezen nog gekker geworden.Pas goed op jezelf: ga niet alleen op pad.
    Ook de inheemse jongens kunnen vervelend zijn, zelfs tegen mij hebberig en ik was toen toch al 50! En blond.
    Die balinezen zijn klein,misschien toch ouder dan je denkt.
    Lieve kus van OMA HILLIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26548

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: