First week Australia - Reisverslag uit Burpengary, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu First week Australia - Reisverslag uit Burpengary, Australië van Anmara Oosterbaan - WaarBenJij.nu

First week Australia

Door: Anmara

Blijf op de hoogte en volg Anmara

06 Mei 2014 | Australië, Burpengary

Hi all,

Al bijna 2 jaar geleden dat ik iets heb opgeschreven. Een korte vakantie naar Italie van 4 dagen telt niet echt als een blog schrijven. Nu ik weer aan de andere kant van de wereld zit merk ik dat mensen veel nieuwsgieriger zijn hoe het hier is en wat we allemaal doen. Can imagine, such an awesome country!

Vorige week maandag zijn wij, Nicolet & ik, vertrokken vanaf Schiphol. Mijn lieve reismaatje Anne heeft ons nog uitgezwaaid. Wij dachten laten we ruim op tijd gaan, dan hebben we nog alle tijd om te eten op Schiphol. Didn't work that way, uiteindelijk moesten we rennen naar onze gate omdat we al konden boarden. We vetrokken 21.00 NL tijd. De eerste 6 uur naar Dubai waren best te overzien. Om een te grote jetlag te voorkomen dachten wij alvast wakker te blijven met een aantal alcoholische versnaperingen aan boord. Helaas, daardoor lagen wij einde van de rit knock out. Aangekomen in Dubai konden we nog 4 uur wachten voordat we de reis van 13 uur gingen maken. Gelukkig zat het Qantas vliegtuig niet helemaal vol en hadden we ruimte om lang uit te liggen. Zal je vertellen, dit heeft mijn reis een stuk aangenamer gemaakt dan toen ik terug kwam uit Australie met KLM, zonder enige ruimte.

Aangekomen om 05.00 AUS tijd, in het mooie Sydney. (Lees het vooral regenachtige Sydney) Lichtelijk anders dan wat ik 2 jaar geleden had verwacht maar, jawel een lange Nederlandse vent waar ik op af kon rennen en in zijn armen kon springen! Hoe fantastisch is dat :) Oke, ik geef het toe.. miste mijn broertje best wel een beetje!
Aangezien er nog niks open was zijn we naar zijn appartement gegaan, waar ik mij weer tijdelijk waande tussen de Aziaten in het meest smerige appartement ever! Wauw.. zoveel dode kakkerlakken heb ik nog niet eerder op de grond zien liggen. Maar goed, na gedoucht te hebben op Boris zijn slippers, besloten we onze koffers naar ons eigen hostel te brengen. Dat duurde uiteindelijk nog 3 kwartier, voordat we daar bezweet en wel aankwamen. Inchecken, koffers naar boven en up for a coffee met Boris zijn sales managers. We kregen een rondleiding door het hotel, en ja het is heel leuk om te zien hoe hij iedereen die daar werkt begroet en al helemaal een Ozzy is geworden.
Gelukkig is de zon die dag nog gaan schijnen en hebben we heerlijk in de Botanic gardens gezeten om te relaxen en lichtelijk bij te komen van onze vlucht.

De rest van de dagen hebben we kunnen genieten van mooi weer, veel wind, regen en kou. Helaas pindakaas, dat is Sydney in de winter. Uiteraard hebben we Boni beach bezocht, the Blue Mountains, Opera house tour gedaan, Manley beach bezocht, Ben & Jerry's in a scoope gegeten, veel gegeten & gedronken, maar voornamelijk HEEL VEEL gelopen! Behalve de laatste avond, hiervan wilden wij perse onze hakken aan en zijn we in de taxi richting Boris & Jesse gereden om vervolgens te kunnen dineren bij The Glenmore with a stunning view of the opera house! Wat er voornamelijk uitsprong voor mij was de avond dat ik op stap ging met Boris en zijn.... ja hoe gaan we dit eens noemen. Zijn GM, Sales managers, his roommates & Jesse zijn studiegenoot. Laten we zeggen een zooitje ongeregeld met de leeftijd 19 - 45. Een avond rugby kijken, heerlijke spagethi bolognaise eten, bijgeschonken worden met wijn en uiteraard nog meer alcohol. Dit eindigde in meubels aan de kant voor een dansvloer, verkleden met hoeden en kleding van Stew en to sum it up nog meer alcohol. Het fijne aan het uitgaansleven hier is dat het al start rond 17:00 uur wanneer men klaar is met werken. Rond 23:00 uur ben je dan redelijk wasted en dan moet je de nacht nog doorkomen. Ze besloten op stap te gaan in de verkleed outfits, thank god dat ik alleen maar een zwarte hoed op had. Na een paar potjes poolen, nog wat meer alochol en gezelligheid was het tijd om naar 'huis' te gaan. Ik heb nog ongeveer een uur buiten het hostel gezeten, praten met een jongen die zijn vrienden ondertussen was kwijtgeraakt en wilde praten over het leven.

Na al deze fantastische dagen zijn we doorgevlogen naar Brisbane, waar we zijn opgehaald door oom Job en een heerlijk onthaal hadden van alle kids en tante Karen. Om eerlijk te zijn, het is toch wel heel fijn om je zo thuis te voelen bij familie. Jammer dat ze aan de andere kant van de wereld wonen maar ach die reis van 24 uur ben ik alweer vergeten. (behalve dan dat we ook weer terug moeten.. echm)
Vandaag hebben we bij Redcliff beach op het strand gelegen. Hier dachten ze dat we gek waren om in onze bikini te liggen. Veel te koud, terwijl wij het behoorlijk warm hadden en lichtelijk zijn verbrand.

Kortom, een heerlijke vakantie tot nu toe nog een aantal zeer prettige dagen in het vooruitzicht.

Veel liefs from down under,

Anmara

  • 06 Mei 2014 - 14:18

    T.anmara:

    Lieve Maar, fijn weer wat van je te lezen!
    Goed dat je het goed hebt bij de familie!

    Veel liefs van osn,
    En ehh ik pas goed op papa en mama :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anmara

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2726
Totaal aantal bezoekers 26532

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 16 Mei 2014

Holidays!

03 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: